Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
kontakt@grayseo.pl
image

Nagłówki H1, H2, H3 – czy mają wpływ na pozycję w Google?

Data dodania: 04.11.2021

Przeczytasz w: 4 minut

Hierarchizacja treści, to temat ściśle związany z SEO. Stosowanie nagłówków we właściwy sposób – czy ma wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania? Do najczęściej używanych nagłówków na strony internetowych zaliczają się H1, H2 i H3. 

Wiele osób zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście mają one jakiekolwiek znaczenie na rzeczywistą pozycję wyszukiwania. Niektóre z dostępnych systemów zarządzania treścią mogą ułatwić sprawę użytkownikom i samodzielnie ustawić nagłówki na każdej z podstron. CMS może dokonać hierarchizacji treści, czyli ustawić odpowiedni nagłówek w tytule i konkretnych sekcja podstrony lub wpisu. Eksperyment zrealizowany przez Neila Patela pozwolił określić sens stosowania nagłówków na stronach WWW oraz wpływu ich odpowiedniego wykorzystywania na pozycję w Google. Sprawdźmy, co udało się ustalić. 

image

Eksperyment – stosowanie nagłówków i ich wpływ na pozycję w Google 

Neil Patel zdecydował się na kontakt mailowy z wybranymi subskrybentami. W badaniu zdecydowało się wziąć udział 4104 osoby, a spośród nich wybrano strony generujące ruch na poziomie minimum 1000 tysięcy miesięcznie. W eksperymencie nie brały udziału strony, które cechuje sezonowość i te, które powstały krócej niż 3 lata temu. Dlaczego? W przypadku nowych stron bardzo często można zaobserwować szybszy wzrost wyników organicznych, niż w przypadku stron z długim stażem. 

Ostatecznie w eksperymencie sprawdzono 61 stron, a każda z nich miała średnio 426 podstron. Wszystkie strony zostały podzielone na 4 grupy, gdzie w: 

  • grupie kontrolnej – strony pozostawały bez zmian – nieważne, czy do tej pory została zastosowana na nich hierarchizacja czy nie. 
  • grupa nagłówków – na stronach z tej grupy zostały zastosowane nagłówki H1 (tytuły stron), nagłówki H2 (podsekcje na stronie), nagłówki H3 i H4 (podeksje danej podsekcji). 
  • grupa bez nagłówków – treści na stronach nie posiadały nagłówków, a wyłącznie paragrafy i wielkości czcionek były wszędzie jednakowe. 
  • grupa bez nagłówków z różnorodną wielkością czcionek – teksty na stronach nie posiadały nagłówków, a znajdowały się w paragrafach. Zastosowano jednak różne wielkości czcionek dla konkretnych sekcji.

Czas trwania eksperymentu wyniósł 90 dni tak, aby wszystkie zmiany na stronach internetowych zostały zaindeksowane przez Google. 

Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

image

Czy stosowanie nagłówków wpłynęło na pozycję w Google? 

Porównanie wyników we wszystkich 4 grupach doprowadziło do wniosków. Grupa kontrolna (gdzie nie zastosowano żadnych zmian, a część stron posiadała nagłówki) charakteryzowała się największym wzrostem ruchu organicznego. Może wydawać się, że nagłówki nie mają dużego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania. Tu warto zastanowić się jednak nad sytuacją, która nie została sprawdzona. Co w momencie, kiedy w konkretnej grupie usunięte zostałyby wszystkie nagłówki na stronach, a w drugiej właściciel dodałby je tam, gdzie wcześniej ich nie było? 

 

image

Garść danych z zakresu stosowania nagłówków 

Warto wiedzieć, że użyteczność witryny to bardzo ważny parametr dla Google. Czcionki w różnych rozmiarach użyte na stronie pozwalają na to, aby użytkownik łatwiej określił najważniejsze treści na niej zawarte. W dodatku wykorzystywanie nagłówków H1, H2, a nawet H3 pomaga w czytaniu strony. Czy samo stosowanie nagłówkach w treściach pomoże w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Oczywiście, że nie – na takie cuda nie możesz liczyć. 

Używanie nagłówków to tylko jeden krok w stronę praktykowania zasad SEO. Co możesz zrobić? Sam dobór i zastosowanie nagłówków w odpowiedni sposób to za mało. Na SEO Twojej witryny składa się bowiem wiele czynników i drobnych elementów. Dopiero kompleksowe działanie, pozwoli Ci na zauważenie efektów. W pierwszej kolejności dobrą praktyką jest wykonanie audytu SEO witryny. Dzięki temu dowiesz się więcej na temat obecnych błędów technicznych i szybciej zastosujesz odpowiedni plan naprawczy. 

 

Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

image

Zobacz również:

Lokalne pozycjonowanie w Wielkopolsce – dlaczego i kiedy się sprawdzi?

Pozycjonowanie Wielkopolskie? Jak działać, aby SEO przynosiło odpowiednie rezultaty? Dowiedz się więcej na łamach naszego najnowszego artykułu.

Czytaj więcej

Wskazówki i zasady SEO, które nie ulegają przedawnieniu

Jakie zasady w SEO nigdy się nie zestarzeją? Sprawdź garść z nich. Opisaliśmy je w naszym artykule.

Czytaj więcej

Jak i komu zlecić pozycjonowanie SEO?

Dowiedz się więcej na temat tego, w jaki sposób i komu zlecić pozycjonowanie SEO. W tym artykule znajdziesz odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości.

Czytaj więcej
Facebook link
2021 - 2022 GraySEO Wszystkie prawa zastrzeżone
E-mail: kontakt@grayseo.pl Tel: +48 728 273 704 NIP: 5213641211
Realizacja: Proud Media®