Hierarchizacja treści, to temat ściśle związany z SEO. Stosowanie nagłówków we właściwy sposób – czy ma wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania? Do najczęściej używanych nagłówków na strony internetowych zaliczają się H1, H2 i H3.
Wiele osób zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście mają one jakiekolwiek znaczenie na rzeczywistą pozycję wyszukiwania. Niektóre z dostępnych systemów zarządzania treścią mogą ułatwić sprawę użytkownikom i samodzielnie ustawić nagłówki na każdej z podstron. CMS może dokonać hierarchizacji treści, czyli ustawić odpowiedni nagłówek w tytule i konkretnych sekcja podstrony lub wpisu. Eksperyment zrealizowany przez Neila Patela pozwolił określić sens stosowania nagłówków na stronach WWW oraz wpływu ich odpowiedniego wykorzystywania na pozycję w Google. Sprawdźmy, co udało się ustalić.

Eksperyment – stosowanie nagłówków i ich wpływ na pozycję w Google
Neil Patel zdecydował się na kontakt mailowy z wybranymi subskrybentami. W badaniu zdecydowało się wziąć udział 4104 osoby, a spośród nich wybrano strony generujące ruch na poziomie minimum 1000 tysięcy miesięcznie. W eksperymencie nie brały udziału strony, które cechuje sezonowość i te, które powstały krócej niż 3 lata temu. Dlaczego? W przypadku nowych stron bardzo często można zaobserwować szybszy wzrost wyników organicznych, niż w przypadku stron z długim stażem.
Ostatecznie w eksperymencie sprawdzono 61 stron, a każda z nich miała średnio 426 podstron. Wszystkie strony zostały podzielone na 4 grupy, gdzie w:
- grupie kontrolnej – strony pozostawały bez zmian – nieważne, czy do tej pory została zastosowana na nich hierarchizacja czy nie.
- grupa nagłówków – na stronach z tej grupy zostały zastosowane nagłówki H1 (tytuły stron), nagłówki H2 (podsekcje na stronie), nagłówki H3 i H4 (podeksje danej podsekcji).
- grupa bez nagłówków – treści na stronach nie posiadały nagłówków, a wyłącznie paragrafy i wielkości czcionek były wszędzie jednakowe.
- grupa bez nagłówków z różnorodną wielkością czcionek – teksty na stronach nie posiadały nagłówków, a znajdowały się w paragrafach. Zastosowano jednak różne wielkości czcionek dla konkretnych sekcji.
Czas trwania eksperymentu wyniósł 90 dni tak, aby wszystkie zmiany na stronach internetowych zostały zaindeksowane przez Google.
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

Czy stosowanie nagłówków wpłynęło na pozycję w Google?
Porównanie wyników we wszystkich 4 grupach doprowadziło do wniosków. Grupa kontrolna (gdzie nie zastosowano żadnych zmian, a część stron posiadała nagłówki) charakteryzowała się największym wzrostem ruchu organicznego. Może wydawać się, że nagłówki nie mają dużego wpływu na pozycję w wynikach wyszukiwania. Tu warto zastanowić się jednak nad sytuacją, która nie została sprawdzona. Co w momencie, kiedy w konkretnej grupie usunięte zostałyby wszystkie nagłówki na stronach, a w drugiej właściciel dodałby je tam, gdzie wcześniej ich nie było?

Garść danych z zakresu stosowania nagłówków
Warto wiedzieć, że użyteczność witryny to bardzo ważny parametr dla Google. Czcionki w różnych rozmiarach użyte na stronie pozwalają na to, aby użytkownik łatwiej określił najważniejsze treści na niej zawarte. W dodatku wykorzystywanie nagłówków H1, H2, a nawet H3 pomaga w czytaniu strony. Czy samo stosowanie nagłówkach w treściach pomoże w osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Oczywiście, że nie – na takie cuda nie możesz liczyć.
Używanie nagłówków to tylko jeden krok w stronę praktykowania zasad SEO. Co możesz zrobić? Sam dobór i zastosowanie nagłówków w odpowiedni sposób to za mało. Na SEO Twojej witryny składa się bowiem wiele czynników i drobnych elementów. Dopiero kompleksowe działanie, pozwoli Ci na zauważenie efektów. W pierwszej kolejności dobrą praktyką jest wykonanie audytu SEO witryny. Dzięki temu dowiesz się więcej na temat obecnych błędów technicznych i szybciej zastosujesz odpowiedni plan naprawczy.
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

Zobacz również:
Pozycjonowanie stron Buk – czy warto inwestować?
Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto inwestować w pozycjonowanie stron w Buk, jest to, że pozwala to zwiększyć widoczność Twojej firmy w Internecie.
Czytaj więcejPozycjonowanie stron w Stęszewie – dlaczego warto skorzystać z usług specjalisty ds. SEO?
Pozycjonowanie Stęszew stron internetowych to proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo czy Bing.
Czytaj więcejJakie są zalety i wady pozycjonowania stron w Wieleniu?
Pozycjonowanie stron w Wieleniu to proces, który pozwala firmom zwiększyć swoją widoczność
Czytaj więcej