Elementy pomocnicze specjalisty SEO
Każdy specjalista SEO w swej pracy powinien być wielozadaniowy, co nazywane jest fachowo multiskaningowym. Na pracę jaką wykonują specjaliści SEO składają się klienci o odmiennych profilach i branżach, a także współpracowanie z podwykonawcami. Tak więc punkty kontrolne i check listy, to podstawa w tej pracy. Biorąc po uwagę, że trzymanie pieczy, odpowiedzialności nad tym wszystkim jest sporym wyzwaniem, każdy racjonalny specjalista SEO powinien, celem podwyższenia komfortu swojej pracy i uzyskaniem pewnej optymizacji, wspierać się wyznaczonymi do tego celu narzędziami. Znajdą się wśród nich takie, którymi będzie trzeba posługiwać się częściej, innymi z kolei bardziej wybiórczo, jednak ich wieloraki inwentarz zapewnia komfort, że mamy zawsze wszystko w zanadrzu.
Jak rozumieć pozycjonowanie?
Ostatnimi czasy z pewnością wśród zawodów mniej rozumianych wpisał się specjalista SEO i zajmowanie się pozycjonowaniem. Dla wielu ludzi są to pojęcia obce i zupełnie niezrozumiałe. Otóż każdy specjalista SEO skupia swoją pracę na ulepszaniu, modernizowaniu i uzyskiwaniu wysokiego poziomu funkcjonalizacji witryny internetowej w wyszukiwarce. Te czynności powodują także budowanie marki wyznaczonej firmy i tworzą marketing internetowy. Centrum, które stanowi miejsce rywalizacji, jest wyszukiwarka Google. Okazuje się, że międzynarodowe statystyki jakie sporządził Statcounter, wykazał, że w ciągu roku ( czas określony na wrzesień 2021), była ona użytkowana aż w 92, 4 użytkowników. Pozostałe to Bing i 2,66 %, Baidu i 1,64%, Yahoo!, 1,48%, YANDEX i 0,9% oraz DuckDuckGo i 0,64%. W zestawieniu powyższego rankingu przoduje jak widać Google, gdzie w Polsce miedzy 2020 i 2021 została wykorzystania aż w 96,88% przypadkach.
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.
Ulepszanie strony kompatybilne z optymizacją swojej pracy
Każdy własny biznes to przede wszystkim czas mu poświęcony. Zawsze można poszukać rozwiązań, żeby ten czas możliwie jak najbardziej zaoszczędzić i wykonywać wybrane czynności po prostu szybciej. Specjaliście SEO będą szczególnie przydatne wybrane narzędzia. Jednym z nich jest Senuto. Jest ono szczególnie przydatne dla osób, które pozycjonowaniem zajmują się już dłuższy czas. Narzędzie to umożliwia sprawdzanie ruchów konkurencji na płaszczyźnie wyszukiwarki Google. Ten manewr pozwala nam utrzymać czujność w sytuacji, kiedy inny specjaliści SEO będą wykazywać się działaniem usprawniającym strony swoich klientów o podobnej tematyce. Ponadto Senuto, może nam ułatwić wyszukiwanie słów kluczowych, na podstawie czego podpowiedzą nam inne wyrazy, tak samo efektowne. Narzędzie jakim jest Senuto umożliwia dodatkowo wyszukiwanie fraz zbliżonych językowo, kontroluje codzienną dostrzegalność strony internetowej i dokonuje zestawienia porównawczego statystyk, śledzi dokonania konkurencji, określa ruch na stronie. Innym równie pomocnym narzędziem jest Semstorm, możliwe do pobranie bezpłatnie. Służy ono przede wszystkim do sprawnego monitoringu działań konkurencji ale także do odnajdywania obszarów, które dotychczas były nieznane. Korzystając z Semstorm, pozwala nam ono na systematyczne śledzenie pozycji i słów kluczowych w oparciu o sprawdzone dane, umożliwia monitorowanie danych o konkurencji, które jednocześnie umożliwiają zestawienie porównawcze z własnymi statystykami, daje możliwość określenia jacy konkurenci korzystają z reklam AdWords, co powoduje jednocześnie ich zwiększony ruch na stronach, dodatkowo dzięki temu narzędziu stworzymy pełnowartościowy tekst pozbawiony wszelkich literówek , które potrafią znacznie obniżyć jakość tekstu. Dzięki Semstorm utrzymamy imponująca ilość raportów, które przyczyniają się do udoskonalenia strony w Internecie. Kolejnym wartościowym narzędziem jest Screaming Frog, umożliwiające dokonanie wstępnego audytu swojej strony pod kątem SEO. Narzędzie to potocznie jest zwane przez specjalistów, ,,żaba”. Można dzięki niemu stworzyć mapę witryny w formacie XML. Ponadto dokonamy prześwietlenia stron internetowych, celem monitorowania naszej struktury strony i jej wpływu na SEO. Narzędzie to potrafi wskazać błędy w meta tagach, wykryć powtórzenia zarówno w treści ja i w nagłówkach, a także niepoprawne przekierowania i błędy 404, można także ustalić czas wczytywania stron. Trzeba się liczyć w momencie chęci skorzystania z tego narzędzia, że występuje ono w wersji płatnej, ponieważ darmowa zawiera limity. Następnym przydatnym narzędziem jest Majestic SEO, sprawdzające źródło z jakich pozyskiwane są linki przychodzące na naszej stronie ale także stronie konkurencji. Dodatkowo narzędzie posiada instrukcję obsługi umożliwiającą jego sprawną obsługę i poruszanie się po aplikacji. Majestic SEO prześwietla wszystkie linki jakie są przypisane do adresu URL, a ponadto jesteśmy w stanie wyeliminować wszystkie linki, które są słabsze jakościowo, a także prowadzą do naszej strony. Możemy ocenić także wiarygodność naszej strony oraz jakość jej linków, a wszystko to za sprawą parametrów Trust Flow, Citation Flow i Topical Trust Flow. Doskonałe narzędzie w pracy SEO to także Ahrefs, dzięki któremu przede wszystkim wykonamy audyt strony i prześwietlimy kondycję on page SEO. Jesteśmy w stanie stwierdzić jakie potrzeby posiadają nasi klienci, ustalić najlepszy content i monitorować swoje osiągnięcia. Będziemy mogli dzięki temu śledzić ruch ruch organiczny na swojej stronie i konkurencji ale także sprawdzimy anchory i uporządkujemy domeny. Przydatna jest także funkcja content explorer, pozwalająca sprawne wyszukanie źródło budowania linków, tematów niszowych z niewielką konkurencyjnością ale także pozwala wyodrębnić trendy obowiązujące w danym czasie na wybrane treści. Interesujące jest także narzędzie Moz, zwane także all in one. Dzięki niemu sprawdzimy poprawność strony, domeny i linków przychodzących, możemy także sprawdzić swoją obecność w social mediach w przełożeniu na ranking wyszukiwania. Widoczne dla użytkownika są też obecne wzmianki na temat jego strony, co oczywiście podpowiada jakich nowych manewrów użyć celem pozyskania nowych klientów. Dodatkowo można zestawić obecne i przeszłe rankingi swojej strony.
Wszystkie przedstawione wyżej narzędzie pracy SEO, to jedne z wielu natomiast należą do najchętniej używanych i najbardziej pomocnych. Pozwalają na jak najwyższe świadczenie usługi w stosunku do indywidualnego klienta, a także uzyskanie wysokich wyników i prześciganie rywalów o podobnym lub takim samym profilu.
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.
Zobacz również:
Pozycjonowanie stron Buk – czy warto inwestować?
Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto inwestować w pozycjonowanie stron w Buk, jest to, że pozwala to zwiększyć widoczność Twojej firmy w Internecie.
Czytaj więcejPozycjonowanie stron w Stęszewie – dlaczego warto skorzystać z usług specjalisty ds. SEO?
Pozycjonowanie Stęszew stron internetowych to proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo czy Bing.
Czytaj więcejJakie są zalety i wady pozycjonowania stron w Wieleniu?
Pozycjonowanie stron w Wieleniu to proces, który pozwala firmom zwiększyć swoją widoczność
Czytaj więcej