Pozycjonowanie regionalne, czyli lokalne pozycjonowanie fraz kluczowych. W dzisiejszym artykule przedstawimy Wam zalety stosowania SEO w przypadku prowadzenia biznesu stacjonarnego. Czy staranie się o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google ma sens w tej sytuacji? Sprawdźmy poniżej.
Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?
Elementem pozycjonowania organicznego jest specyficzny tym działań SEO przeznaczonych dla przedsiębiorców, prowadzących lokalne biznesy. Mowa o firmach takich jak:
- salony fryzjerskie i gabinety kosmetyczne,
- sklepy wielobranżowe i nastawione na konkretne branże (zoologiczne, sportowe itp.)
- stacje kontroli pojazdów, przedsiębiorstwa z branży samochodowej (mechanicy, myjnie samochodowe, wulkanizatorzy)
- i wiele innych przedsiębiorstw, gdzie zakres działania nie jest wykonywany na terenie całej Polski, a obejmuje konkretny teren (np. miasta, województwa lub powiatu).
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.
Działania prowadzone w przypadku pozycjonowania SEO, są podobne do tych, które wykonujemy w przypadku usług o zasięgu ogólnopolskim. Jednym z aspektów, które je odróżnia jest stosowanie fraz, gdzie zostaje umieszczona konkretna lokalizacja. Jakie frazy kluczowe stosuje się w przypadku pozycjonowania regionalnego?
- dla salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych – fryzjer Kraków, fryzjer Poznań, makijaż permanentny Wrocław, paznokcie hybrydowe Katowice itp.
- dla sklepów – przysmaki dla psów Kraków, stabilizatory na kolano Wrocław itp.
- dla branży motoryzacyjnej – myjnia samochodowa Rzeszów, wulkanizacja Sosnowiec, stacja kontroli pojazdów Wałcz itp.
Pozycjonowanie regionalne – kiedy warto stosować?
Stosowanie technik z zakresu SEO oczywiście ma sens w branżach, gdzie zakres naszych usług jest ograniczony pod względem lokalizacji. Wykorzystywanie zasad pozycjonowania sprawdzi się zarówno na etapie tworzenia treści na stronie internetowej, jak również w przypadku działań z zakresu link buildingu.
Mówiąc prościej, wykorzystywanie konkretnych fraz to zalecana technika w procesie pisania tekstów na firmową stronę internetową, a także w momencie budowania linków z wykorzystaniem publikacji artykułów sponsorowanych, marketingu szeptanego i katalogowania stron.
Niemniej wielu przedsiębiorców zapomina o tym, że pozycjonowanie regionalnego to również praktyczna metoda rozpoczęcia działań z zakresu SEO dla firm, których zakres usług nie jest ograniczony wyłącznie do konkretnej lokalizacji. Tego typu frazy są po prostu mniej oblegane przez duże firmy, od dawna wykorzystujące możliwości pozycjonowania organicznego. Jeśli zatem prowadzisz sklep internetowy lub świadczysz swoje usługi zdalne, zastanów się nad rozpoczęciem pozycjonowania od wybranego regionu.
Jakie są zalety pozycjonowania lokalnego?
Pozycjonowanie regionalne to skuteczna metoda na:
- budowanie pozycji firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania
- wzrost miesięcznej liczby użytkowników na stronie internetowej
- dotarcie do nowych osób z obszaru potencjalnej grupy docelowej
- budowanie marki osobistej
W jaki sposób prowadzić działania pozycjonowania lokalnego?
Twórz ciekawe artykuły sponsorowane i publikuj je w wartościowych miejscach. Odpowiedni content na stronie internetowej i poza nią, to klucz do sukcesu. Postaraj się napisać artykuły z wykorzystaniem regionalnych fraz kluczowych. Zwróć uwagę na wysoką jakość treści. Zwróć uwagę na to, aby rzeczywiście są zainteresowane Twoimi usługami. Określ grupę docelową i staraj się tworzyć treści oraz wykorzystywać frazy kluczowe, jakie rzeczywiście mogą być wyszukiwane przez osoby, które mogą skorzystać z wybranych produktów.
Poniżej przedstawiamy 5 dodatkowych wskazówek, które pomogą Ci w pozycjonowaniu regionalnym.
1) Wizytówka Google – niezwykle skuteczne rozwiązanie, które pozwala nam na stworzenie darmowej wizytówki online. Nie zapomnij o dodaniu linku do swojej strony internetowej. W ten sposób osoby z konkretnego regionu trafią nie tylko na podstawowe dane kontaktowe, ale również będą mogły w intuicyjny sposób przejść do zapoznania się z ofertą i zakresem proponowanych działań.
2) Pozycjonowanie na konkretne frazy kluczowe wymaga ich odpowiedniego doboru. Należy pamiętać, aby wybrane wyrażenia mogły odnosić się do lokalizacji. O jakich słowach kluczowych mowa?
Przykład I: Prowadzisz zakład fryzjerski w poznaniu – wybranie lokalnych słów kluczowych powinno obejmować hasła takie jak – zakład fryzjerski Poznań, fryzjer Poznań itp.
Przykład II: Prowadzisz firmę transportową w Krakowie. Wybranie lokalnych słów kluczowych musi obejmować frazy takie jak – kurier Kraków, firma transportowa Kraków itp.
3) Stwórz osobną podstroną dla każdego regionu. Wybranie odpowiednich fraz kluczowych warto dopasować do podstron dla konkretnego regionu. Skorzystaj z rozwiązań, takich jak optymalizacja opisu usługi pod konkretną miejscowość.
4) Regularnie publikuj wysokiej jakości artykuły blogowe. Wybierz również ciekawą formę na zwiększenie ruchu na stronie. Postaraj się stworzyć teksty i linkować do najważniejszych podstron z ofertą. Systematycznie publikowany content jest niezwykle ważny w kwestii SEO.
5) Postaraj się wykorzystać wiele fraz z długiego ogona. Mowa o frazach kluczowych, które składają się z kilku fraz, zazwyczaj od trzech i więcej. Wybrane opcje charakteryzują się niską konkurencyjną, a jednocześnie są często wyszukiwane.
Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.
Zobacz również:
Pozycjonowanie stron Buk – czy warto inwestować?
Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto inwestować w pozycjonowanie stron w Buk, jest to, że pozwala to zwiększyć widoczność Twojej firmy w Internecie.
Czytaj więcejPozycjonowanie stron w Stęszewie – dlaczego warto skorzystać z usług specjalisty ds. SEO?
Pozycjonowanie Stęszew stron internetowych to proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo czy Bing.
Czytaj więcejJakie są zalety i wady pozycjonowania stron w Wieleniu?
Pozycjonowanie stron w Wieleniu to proces, który pozwala firmom zwiększyć swoją widoczność
Czytaj więcej