Strona wykorzystuje ciasteczka by świadczyć usługi na najwyższym poziomie Polityka prywatności

Rozumiem
kontakt@grayseo.pl
image

Wskazówki i zasady SEO, które nie ulegają przedawnieniu

Data dodania: 10.11.2021

Przeczytasz w: 5 minut

Jak z pewnością wiesz, świat SEO to przestrzeń, którą charakteryzuje dynamiczna zmiana. Zmiany w algorytmach i działaniu robotów Google są nieodłącznym elementem pracy każdej osoby, która wiąże swoje zawodowe cele z pozycjonowaniem stron. Niestety zmiany w algorytmach Google mogą mocno namieszać w wypracowanej pozycji, miesięcznym ruchu na stronie i współczynniku konwersji. Co ciekawe, mimo ilości zmian, jakie zachodzą w stosunkowo krótkim czasie, wciąż warto mieć asa w rękawie w postaci bezpiecznych metod, stosowanych od dawna. Poniżej prezentujemy garść wskazówek i zasad na temat SEO, które nie ulegają przedawnieniu.

image

SEO rządzi, czyli jak pozycjonować, jeśli nie masz czasu na aktualizację wiedzy?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej to proces, który musi być przez Ciebie skrupulatnie przeprowadzony. Jak zrobić to dobrze? Najlepiej, jeśli pozostaniesz na bieżąco z zasadami SEO, jakie obowiązują w konkretnym czasie. A może by tak… wykorzystać metody, które działają zawsze i są skutecznymi sposobami na wzrost Twoich pozycji w wynikach wyszukiwania? Postaraliśmy się przygotować dla Ciebie listę takich metod.

Po pierwsze White Hat SEO

Rzeczywiście proces pozycjonowania i optymalizacji może Cię czasem irytować. W końcu wszystko bardzo długo trwa, treści nie piszą się same, a linkowanie kosztuje. A może pójść na skróty i nieco zaoszczędzić zarówno pod kątem czasu, jak i pieniędzy? Cóż, zdecydowanie możesz skorzystać z opcji, które są atrakcyjne cenowo i przygotowane niemal na miarę. Niemniej, nie oznacza to, że każda z tanich ofert będzie odpowiednia. W trakcie pozycjonowania strony internetowej najlepszym wyjściem, który przyniesie efekty w perspektywie długofalowej, będzie systematyczne linkowanie z bezpiecznych źródeł, na przykład z portali stworzonych na potrzeby publikacji artykułów sponsorowanych, które posiadają realnych odbiorców i cieszą się dobrą opinią wśród Algorytmów Google. To bardzo ważne, aby nie kupować spamerskich linków czy stosować przekierowania strony.

Po drugie Content is King (wciąż)

Roboty Google i użytkownicy kochają wartościową treść na stronach. Teksty, które łatwo się czyta, wnoszą coś do ich codzienności, odpowiadają na nurtujące ich pytania. W dodatku nie bez znaczenia jest sposób ich przekazywania i przystosowanie do urządzeń mobilnych o różnej rozdzielczości. Dlatego też, postaraj się systematycznie aktualizować swoją treść, publikować teksty wysokiej jakości, a jednocześnie zadbać o UX witryny.

Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

image

Po trzecie budowanie linków za darmo? To wciąż możliwe!

W pierwszej kolejności zastanów się nad tym, dlaczego ktoś mógłby udostępnić dostarczoną przez Ciebie treść na swojej stronie internetowej. Naszym zdaniem tekst tego rodzaju musi być wartościowy dla użytkowników i po ludzku ciekawy. Kiedy przygotujesz tego typu artykuły (oczywiście zoptymalizowane pod kątem SEO i z dodatkiem linku dofollow do Twojej strony), możesz skontaktować się z wydawcami portali regionalnych, serwisów ogólnopolskich i blogerami, aby spytać o udostępnienie tej publikacji. Jeśli artykuł będzie rzeczywiście interesujący dla ich grupy docelowej, większość wydawców może być zainteresowana taką formą współpracy. Content przyciągnie użytkowników i zwiększy ruch na stronie, co przyczynie się do poprawy efektów prowadzonych kampanii na ich stronach.

Czy budowanie linków może być bezpłatne? Tak, ale pod warunkiem, że sam napiszesz artykuł, zrobisz to w ciekawy sposób i dogadasz się z wydawcą portalu na darmową publikację. W przeciwnej sytuacji koszty konieczne do poniesienia, to między innymi napisanie artykułu SEO przez copywritera i samo udostępnienie treści.

image

Po czwarte szybkość witryny wciąż w cenie

O co chodzi z szybkością witryny? Mowa po prostu o tym, że użytkownicy zrezygnują z przeglądania Twojej strony internetowej, kiedy jej szybkość ładowania będzie pozostawiała wiele do życzenia. Jak ją poprawić? Przede wszystkim sprawdź, na jakim etapie serwis jest aktualnie. Darmowe narzędzia dostępne w sieci, dostępne na przykład po wpisaniu frazy „PageSpeed Insights” podpowiedzą, które z elementów na stronie nie działają wystarczająco dobrze i co poprawić, aby zwiększyć szybkość ładowania witryny.

Po piąte śledź konkurencję

Czy wiesz, że możesz sprawdzić działania swojej konkurencji za darmo w sieci? Takie rozwiązanie gwarantuje między innymi Ahrefs, dzięki któremu możesz poznać 100 najważniejszych odnośników do dowolnej strony internetowej w sieci. Co to dla Ciebie oznacza i w jaki sposób takie dane mogą Ci pomóc w dalszej strategii pozycjonowania? Poznasz miejscówki publikacji artykułów sponsorowanych innych firm z Twojej branży, co oznacza, że dowiesz się w jaki sposób wpływają na swoją wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zadzwoń do nas i umów się na wspólny projekt.

image

Zobacz również:

Lokalne pozycjonowanie w Wielkopolsce – dlaczego i kiedy się sprawdzi?

Pozycjonowanie Wielkopolskie? Jak działać, aby SEO przynosiło odpowiednie rezultaty? Dowiedz się więcej na łamach naszego najnowszego artykułu.

Czytaj więcej

Nagłówki H1, H2, H3 – czy mają wpływ na pozycję w Google?

Czy warto stosować nagłówki H1, H2, H3 w treści? Czy ich stosowanie pomaga w pozycjonowaniu SEO? Dowiedz się więcej!

Czytaj więcej

Jak i komu zlecić pozycjonowanie SEO?

Dowiedz się więcej na temat tego, w jaki sposób i komu zlecić pozycjonowanie SEO. W tym artykule znajdziesz odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości.

Czytaj więcej
Facebook link
2021 - 2022 GraySEO Wszystkie prawa zastrzeżone
E-mail: kontakt@grayseo.pl Tel: +48 728 273 704 NIP: 5213641211
Realizacja: Proud Media®